Pauser

Pauser (*1983) je typickým představitelem generace Y. Začínal na ulici jako graffiti writer a věnoval se studiu oděvního designu. Právě tyto pilíře dnes tvoří poznávací značku jménem Pauser. Prvotní vliv na jeho tvorbu - tedy nástup internetu a počítačových her, MTV - se v posledních letech ještě umocnil rozmachem digitálních technologií, příchodem kryptoměn a NFT. Fascinace virtuálním světem je něco, co se v jeho tvorbě neustále opakuje a obměňuje. A přesto se za posledních pár let jeho tvorba výrazně proměnila. Najdeme v ní spoustu zdánlivě protichůdných symbolů, avšak s promyšleným významem. Ovlivněn symbolismem, Pauser servíruje divákovi vizuální hostinu plnou vzpomínek, fragmentů digitálních technologií a elementů vycházejících z klasických uměleckých děl. Figurální náměty, které do svých obrazů rafinovaně umísťuje ve smyslné a poutavé póze, často dehonestuje s úmyslem poukázat na paradox současného světa konzumu a luxusu. Stejně jako počítačové hry, jsou i jeho díla plná barev, symbolů a grafiky vycházející z počátku 90. let. V těchto námětech se odráží Pauserův okolní svět, který vnímá jako nekonečný proud mnohoznačných symbolů - historie a pokroku, přepychu a chudoby, nových technologií a přírody. Přes tuto nespočetnou a barevnou škálu protikladů klade důraz na kompozici obrazů a jednotlivé části skládá stejně jako hudební skladatel v souzvučném sledu. Toto vizuální samplování, jak jej Pauser sám nazývá, pak odlehčují prvky drapérií, dekorací a architektury, které do obrazů přináší jak invenci, tak vzdušnost a uvolnění.